Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Trzęsie budą przy rozpędzaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Trzęsie budą przy rozpędzaniu

    Zamieszczone przez leszekmw
    Zamieszczone przez szybcior
    Zdrowie i życie moje i moich najbliższych jest najważniejsze.
    no już dajmy spokój takim tekstom.... :roll:

    Dobra, dobra, tekst może oklepany, ale prawdziwy.
    Mam więc nadzieje, że zainwestowane pieniądze w dobre opony zimowe (a za takie uważam Conti) zwrócą się z nawiązką np. przez brak wydatków na lakiernika ;-) i będą długo i bezusterkowo służyły.

    Jeśli wcześniej nie trafi ich szlag na naszych pięknych drogach :szeroki_usmiech


    * MOJA CZARNA PERŁA *

  • #2
    [O1] Trzęsie budą przy rozpędzaniu

    Witam
    Szukałem podobnych tematow, ale ciezko mi bylo cos sensownego doczytac. Otoz gdy jade na 1 i 2 wszystko jest OK, ale gdy na 3 4 lub 5 chce przyspieszyc to trzesie buda, przez co odzywaja sie plastiki itd, tjb auto wpada w wbiracje, czytalem ze moze chodzic o dwumas albo o przeguby wewnetrzne, jak sprawdzic czy chodzi o jedno albo o drugie ?
    z gory dzieki za pomoc
    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

    Komentarz


    • #3
      Warto zacząć od wyważenia kół.

      Komentarz


      • #4
        czyli zaczne od wywazenia
        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

        Komentarz


        • #5
          Po wyważeniu sprawdź wydech czy nie jest naprężony i czy wszystkie wieszaki są OK. Możesz też poluzować śruby uchwytu wieszaka przy katalizatorze aby się ułożył i potem go dokręcić. Co do rozróżnienia dwumasy od przegubów moim zdaniem przeguby powinny dawać wibracje w szerszym zakresie obrotów przy danym zakresie predkości ale juz niezależnie czy jedziesz na 4 czy np 5 biegu z tą samą prędkością.

          Dwumasa natomiast bardziej będzie odzywała się w jakimś zakresie obrotów np 1600-1800 niezależnie od prędkości czyli podobne drgania jadąc 60Km/h na 4 biegu (1800 obrotów) czy 80Km/h na 5-tce (też ten sam poziom obrotów)

          Ja mam też silnik ALH i mam drgania w zakresie 1600-1800 obrotów. Pojutrze wymieniam dwumasę i mogę dać Ci znać czy pomogło. A jaki masz przebieg?
          U mnie cos około 220tys więc na pewno nie zaszkodzę jak wymienię dwumas tym bardziej że planuje zwiększenie mocy do 130KM
          Tomek

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Marian 2
            Warto zacząć od wyważenia kół.
            no takich niewyważonych kół to jeszcze nie widziałem.

            przegub wewnętrzny , zewnętrzny albo dwumasa. ewentualnie krzywa półoś . ewentualnie luzy w zawieszeniu.
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez leszekmw
              ewentualnie krzywa półoś
              może też to być wyrobiony, posiadający luzy wynikające z eksploatacji, wielowypust na końcówce półośki (ten który wchodzi do skrzyni).
              Mój liftback scout

              Komentarz


              • #8
                Dzieki wszystkim za pomoc, w takim razie Tomek czekam, na Twoja relacje czy pomogla wymiana dwumasa, ja najpierw pojade do mechanika zeby posprawdzal te przeguby itd, a jak wszystko bedzie wsio to tez wezme sie za 2mas, przebieg jest aktualnie 187 tys. ale nie mam pewnosci czy nie byl krecony, chodz na kompie pokazalo ze nie.
                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                Komentarz


                • #9
                  u mnie tez tak bylo , po wyianie opon i zbieznosci problem znikł, za to po jakims czasie przy odezwalysie ijace tarcze

                  Komentarz


                  • #10
                    a wiec tak dodatkowe spostrzezenia, gdy przyspieszam ponizej okolo 2500 i wbijam na maxa gaz to bardzo trzesie, ale jak leciutko przyspieszam to prawie wogole nie trzesie (minimalnie). Jak jade z gorki i wciskam na maxa tez prawie wogole nie trzesie, za to jak jade pod gorke i wciskam mocno to trzesie najbardziej. Mysle ze jednak problemem jest dwumas. Mam to na 3 4 i 5.
                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez radekgw
                      a wiec tak dodatkowe spostrzezenia, gdy przyspieszam ponizej okolo 2500 i wbijam na maxa gaz to bardzo trzesie, ale jak leciutko przyspieszam to prawie wogole nie trzesie (minimalnie). Jak jade z gorki i wciskam na maxa tez prawie wogole nie trzesie, za to jak jade pod gorke i wciskam mocno to trzesie najbardziej. Mysle ze jednak problemem jest dwumas. Mam to na 3 4 i 5.
                      w tym silniku była montowana seria "wadliwych" G80 - czujnik na wtryskiwaczu, w 2005 roku dwa tygodnie z tym walczyłem. Co ciekawe na VAGU nie wywali błędów, dopiero na logach dynamicznych można się doszukać.
                      Jak masz możliwość podmiany to spróbuj, jak nie to loguj i wywal do analizy log, zawsze taniej niż sprzęgło
                      Objawy na 99% na G80 - zVAGuj gada!

                      Komentarz


                      • #12
                        kumpel ostatnio robil mi logi dynamiczne auta, takze pewnie jak cos da mi znac czy jest cos nie tak, dlatego dzieki za podpowiedz . Dzisiaj bylem u mechanika, i powiedzial ze mam pekniete z tylu tuleje, jestem umowiony na srode, i dobierze sie do przegubow i powie mi czy sa do wymiany, wedlug niego raczej dwumas jeszcze mi nie pada ale zobaczymy jak to bedzie
                        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                        Komentarz


                        • #13
                          Dołaczę się do tematu.Ostatnio tez to zauwazyłem siedząc na miejscu pasażera ,bo za kierownicą jakoś nie zwróciłem uwagi.podczas przyśpieszania auto wpada w wibrację tak jakby miał guza na oponie,ale gdy się np zmienia bieg,to wibracje ustają.Spokój jest też przy stałej prędkości.Koła mam oki i też tak sobie pomyślałem o dwumasie,ale jest jeden problem - kpl sprzęgło zmieniałem jakieś 50 tyś km temu i to mnie zastanawia.Dwumas padł mi całkowicie zaraz po kupnie auta i wtedy niestety nie wiedziałęm jeszcze o mozliwości przerobienia.teraz bym się nawet nie zastanawiał i wywalił tę dwumasę.Wiem,że dużo zależy od stylu jazdy,ale auto nie było ani katowane,zrywane czy też jeżdzone z niskimi obrotami na wysokich biegach.
                          O przegubach nie pomyslałem.Są jakieś jeszcze sposoby na ich sprawdzenie prócz charakterystycznego stukania przy skręconych kołach??U mnie narazie cisza póki co i mam nadzieje,że tak zostanie.
                          Pozdrowionka
                          JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

                          BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

                          Komentarz


                          • #14
                            Kurcze mam dokladnie to samo, czekam na Twoje rozwiazanie problemu, bo pewnie mam to samo.

                            Pozdrawiam
                            Filipus

                            Komentarz


                            • #15
                              pawka123 z tego co wiem mowimy tu o przeglubach wewnetrznych a nie zewnetrznych, a te pierwsze raczej nie stukaja przy skrecaniu (ale nie jestem na 100% pewien). Ja dzisiaj bylem u mechanika, wymienil mi pekniete tuleje, ale powiedzial ze z przegubami i zawieszeniem ogolnie wszystko OK, i powoli przychodzi koniec dwumasa, takze w nastepnym tygodniu bede zakladac jednomasa a potem chip :diabelski_usmiech
                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                              Komentarz


                              • #16
                                radekgw ,ja też przymierzałem się do programu,ale teraz się zastanawiam czy ogarnę to wszystko jeśli to znowu dwumas.Pytałem o te przeguby dlatego,że nie wiem jak się zachowują te wewnętrzne.Gdzieś usłyszałem,że wewnętrzne mogą się odzywać podczas jazdy do tyłu przy skręconych kołach,ale podchodzę do tego z dystansem.Najgorsze jest też ruszanie na zimnym silniku,wtedy atko drży,jak puszczam sprzęgło powoli.Co za kretyn wymyślił tę dwumasę
                                JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE

                                BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE

                                Komentarz


                                • #17
                                  odswieze temat bo moze komus sie przyda, jednak wymiana tuleji i "nasmarowanie" polosi pomoglo !! wlasnie wrocilem z 3tys. trasy i juz nic nie trzesie, tylko fajnie spokojnie przyspiesza takze dwumas jeszcze caly !!
                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam,to i ja chetnie bym sie przylaczyl do tematy od jakiegos czasu zauwazylem u siebie w aucie drgania,jakby silnik dostal padaczki,owa przypadlosc ma miejsce tylko na 6 biegu z przyspieszania w zakresie od 80-100km na godz,ale najbardziej jest odczuwalny przy predkosci 90 km na godz,nie mam pojecia co to moze byc,moze ktos mial cos takiego?wczesniej takiego czegos nie bylo a jezdze ta skodzinka juz 10 miesiecy,dwumasa byla wymienian jakies 40 tys km temu tak samo jak turbo, auto to 2.0 tdi z 2006 z przebiegiem 267 tys,prosze o jakies rady,z gory dziekuje i pozdrawiam :wink:
                                    Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                    obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Dachu
                                      Witam,to i ja chetnie bym sie przylaczyl do tematy od jakiegos czasu zauwazylem u siebie w aucie drgania,jakby silnik dostal padaczki,owa przypadlosc ma miejsce tylko na 6 biegu z przyspieszania w zakresie od 80-100km na godz,ale najbardziej jest odczuwalny przy predkosci 90 km na godz,nie mam pojecia co to moze byc,moze ktos mial cos takiego?wczesniej takiego czegos nie bylo a jezdze ta skodzinka juz 10 miesiecy,dwumasa byla wymienian jakies 40 tys km temu tak samo jak turbo, auto to 2.0 tdi z 2006 z przebiegiem 267 tys,prosze o jakies rady,z gory dziekuje i pozdrawiam :wink:
                                      Prawdopodobnie, podobnie jak autor pierwszego postu będziesz miał problem z półośkami. Zacznij od sprawdzenia tych elementów (krzywe półosie lub luzy na wielowypuście, luzy na przegubach półosi).
                                      Mój liftback scout

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        dzieki za rade,sprawdze te elementy i dam znac.
                                        Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                        obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Dachu
                                          dzieki za rade,sprawdze te elementy i dam znac.
                                          i co sprawdziłeś . U mnie zauważyłem że też trzęsie przy 90km/h . Przy mniejszych prędkościach nic nie czuje i powyżej 100 km/h jest ok . Ja zacznę od wywazenia kół. A później sprawdze półosie. A gdzie te tuleje sie znajduja ? Co pisał kolega wyżej.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            moze po prostu za niskie obroty dla danego biegu?

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez octaviars1
                                              moze po prostu za niskie obroty dla danego biegu?
                                              za niskie to raczej nie. Czy ja jadę 90 km/h na 4 biegu to trzęsie, czy 90 km/h na 6 biegu to też trzęsie. Próbowałem nawet przy 90 km/h luz wrzucać i nadal trzęsie. Tak sam jak wcisne sprzęgła przy 90 też trzęsie. Przy mniejszych i większych predkosciach jest dobrze. Czy to wina opon albo źle wyważone czy polosie krzywe ? Wcześniej tego nie było albo nie zauważyłem. Samochód posiadam od stycznia tego roku. Tu w UK jezdzi sie albo 30 mil na godzinę po mieście ( w przybliżeniu 50 km/h) albo poza miastem 70mil na godzinę ( ok 120 km/h) a 90 km/h to bardzo rzadko i dlatego nie wiem co jest. A może być dwumas? Nawet nie wiem czy mam tą dwumase. Silnik to 2.0 fsi. Dodam że na kierownicy nic nie czuje , a samochód ładnie sie prowadzi nic nie ściąga.

                                              [ Dodano: Pon 23 Kwi, 12 21:40 ]
                                              Koła dziś na nowo wyważone, aż miło sie teraz jeździ. Przyczyna była taka że odwaznikow co niektórych nie było.

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X